Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@00:10:13 GMT

فیلمنامه‌نویس «نوار زرد»: به ژانر پلیسی علاقه دارم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۹۳۷۴

فیلمنامه نویس سریال "نوار زرد" گفت: فیلمنامه که سرمشق یک اثر تلویزیونی یا سینمای است در پروسه تولید بسیار تحت الشعاع قرار می گیرد و شاید این بزرگترین آسیب برای کار به خصوص در تلویزیون است.

خبرگزاری میزان: کریم لک زاده نویسنده سینما و تلویزیون درباره وضعیت فیلمنامه نویسی گفت: فیلمنامه یک اثر هنری کامل نیست و وقتی خلق می شود کارگردان یا تهیه کننده، اثر نهایی را رقم می زنند و مخاطب در تئاتر، تلویزیون و سینما با این اثر نهایی مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهم آسیب شناسی کنم این اتفاق باعث می شود که نویسندگان در پروسه تولید کمرنگ شوند یا به طور کلی حذف شوند و این شاید آسیب بزرگی است که بعد از نگارش اثر و در مرحله تولید فیلمنامه از هسته مرکزی خود که نویسنده خلق کرده فاصله گیرد، یعنی ایده آل یک اثر که فیلمنامه است و همه به آن باور دارند در پروسه تولید ذره ذره فراموش می شود.


لک زاده درباره چرایی آسیب به فیلمنامه در پروسه تولید اظهار کرد: بازه زمانی کم، امکانات محدود و هزار گزاره متغیر دیگر از مواردی است که باعث می شود فیلمنامه به شدت آسیب ببیند، فیلمنامه که سرمشق یک اثر است در پروسه تولید بسیار تحت الشعاع قرار می گیرد و شاید این بزرگترین آسیب برای کار به خصوص در تلویزیون است.

نویسنده سریال "نوار زرد" درباره دخل و تصرف در فیلمنامه بیان کرد: مهم است که کارگردان دخل و تصرف های خود را داشته باشد و معمولا کارگردان مولف این کار را می کند که طبیعی است یعنی کارگردان با نگاه هنری آن را تغییر می دهد و من با این تغییر مشکلی ندارم اما گاهی یک سکانس نوشته شده است و زمان برای این سکانس مهیا نیست یا امکانات وجود ندارد و نگرانی وجود دارد که تولید، فیلمنامه را تحت الشعاع قرار دهد و فیلمنامه با اصل خود به شدت تغییر کند.

وی ادامه می دهد: راه حل چنین آسیبی این است که یک اثر به شکل فشرده، در دقیقه نود و لحظه آخر ساخته نشود.
لک زاده درباره علاقه اش به سبک خاصی از فیلمنامه نویسی گفت: من فیلمنامه نویس و فیلمساز در عرصه فیلم کوتاه بودم و همچنان هم هستم اما ژانر پلیسی مورد علاقه من است، چرا که از ژانرهایی است که در کنار بررسی مسائل اجتماعی ژانر مستقل درون خود دارد یعنی حتی اگر اثر روی کلیشه ها هم حرکت کند باز با یک اثر هنری روبرو می شود که مخاطب عام را با ذوق هنری همراه می کند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: پلیسی نویسی یکی از علاقه هایم است و حتی اگر من را برای کاری در نظر داشته باشند و صرفا به دلیل این که ژانر پلیسی می نویسم کنارم بگذارند یا من را نخواهند باز هم خوشحال می شوم چون خوب است که در این ژانر شناخته می شوم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی

به گزارش ورزش‌سه، اتفاقات و حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شده که مسئولان عالی رتبه ورزش و فوتبال کشور خیلی زود دست به کار شوند و در همین راستا قرار است اولین کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار شود.
امیرمهدی علوی،مدیر روابط عمومی فدراسیون در این خصوص اینطور توضیح داده است: «نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال،نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن،به زودی با حضور دستگاههای ذیربط،مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.»
وی افزود:«بدیهی است،با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی،تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت  مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟