سروان محسن و هرکول پوآرو
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۰۹۷۲
گروه سینما و تلویزیون: محسن بهرامی همان سروان محسن سریال تلویزیونی «نوار زرد» است که کنار سرگرد کاوه کیهان (امیر آقایی) تلاش میکند گره پروندههایی را که به اداره آگاهی ارائه میشود، باز کند. مهمترین ویژگی این شخصیت در قصه، خونسردیاش است و درعین حال خیلی کارش را جدی میگیرد. او بدون استرس کار میکند و ضمن اینکه به نرمافزار و سختافزار اشراف زیاد دارد، از این طریق اطلاعات خوبی از مجرمان را در اختیار سرگرد کیهان میگذارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش بولتن نیوز به نقل از جام جم آنلاین، او بازی در سریالهای روشناییهای شهر، بیگناهان، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، پازل و... را نیز در کارنامه دارد. به بهانه حضور بهرامی در سریال نوار زرد با وی گفتوگو کردیم.
شما بیشتر در تئاتر و رادیو فعال هستید و گاهی هم در تلویزیون و سینما حاضر میشوید. مجموعه نوار زرد چه ویژگیهایی داشت که بعد از مدتها تصمیم گرفتید در آن بازی کنید؟
به غیر از اینکه من کلیت فیلمنامه و نقشم را دوست داشتم، اولین دلیلی که باعث شد بازی در سریال نوار زرد را بپذیرم، حضور پوریا آذربایجانی در کسوت کارگردان بود و نسبت به عوامل پشت دوربین هم آشنایی دورادوری داشتم و امیر سلیمانی، دستیار کارگردان هم از دوستان قدیمیام است. از گذشته قرار بود با هم همکاری داشته باشیم، اما قسمت نشد تا اینکه اتفاق افتاد.
ضمن اینکه فیلمنامه سریال نوار زرد را نیز دوست داشتم، زیرا مدتها بود فیلمنامه پلیسی، جنایی و کارآگاهی نداشتیم و اکثر کارهای پلیسی اکشن بود. از دیگر ویژگیهای این مجموعه بخشهای دراماتیک کار و پرداختن به زندگی شخصی پلیس بود. همه این موارد مرا برای بازی در این اثر وسوسه کرد.
ولی ما در این مجموعه زندگی شخصی سروان محسن را نمیبینیم؟!
بله، نمیبینیم.
ولی شما عنوان کردید که پرداخت به زندگی شخصی پلیسها یکی از عواملی بود که شما را برای بازی ترغیب کرد؟
منظورم این نیست که به زندگی شخصی محسن اشاره شده، بلکه پرداخت به زندگی شخصی نقش اصلی قصه، یعنی کاوه کیهان به بخشهای دراماتیک کار اضافه کرد. وقتی درباره کاری اظهارنظر میکنم، کلیت را در نظر میگیرم، نه صرفاً شخصیتی که خودم بازی میکنم.
در سریال پلیسی نوار زرد کمتر صحنههای اکشن میبینیم و بیشتر رنگ و لعاب معمایی دارد، این بخش قصه چه ویژگیهایی برایتان داشت؟
هر ژانری ویژگیهای خودش را دارد، اما ژانر جنایی ـ معمایی نسبت به کارهای اکشن جذابیت بیشتری دارد، زیرا پای معما به ماجرا باز میشود و باید کشف هم بشود. این اتفاق در مجموعه تلویزیونی نوار زرد افتاده است. سرگرد کیهان به همراه سروان محسن، معمای پروندهها را حل میکنند. به نظرم فیلمنامه این سریال خیلی با ظرافت نوشته شده است.
بین سرگرد کیهان و سروان محسن بده و بستانهای بانمکی رد و بدل میشود. آیا همه این موارد در فیلمنامه نوشته شده بود یا به شکل بداهه هم چیزی به آن اضافه میکردید؟
برخی از تکیه کلامها در فیلمنامه بود، اما به مرور زمان و بعد از صحبت با پوریا آذربایجانی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به روابط صمیمانه این دو نفر و جنس شوخیهایشان، مواردی هم اضافه کنیم که به جذابیت کار بیفزاید.
سروان محسن، هم آرام است و هم خونسرد. درحالی که اکثر پلیسها جدی هستند و سعی میکنند سرعت عمل داشته باشند.
سروان محسن هم توانمندیهای خودش را دارد. گرچه او آرام و خونسرد است، اما تبحر زیادی در نرمافزار و سختافزار دارد. ضمن اینکه متخصص کارهای رایانهای، وب و فضای مجازی است، حتی او کلاهبرداریهایی را که اینترنتی انجام میشود، ردیابی میکند. به نظرم این ویژگیهای محسن، جذاب است. من آرامش و خونسردی او را دوست دارم. درست است او مثل دیگر پلیسها خشن و جدی نیست، اما وظیفهاش را بدرستی انجام میدهد و در هیچ بخشی کم نمیگذارد. ممکن است جاهایی از سرگرد عقب بماند، اما وقتی متوجه میشود سریع خودش را به او میرساند و همتراز با فکر و نگاه سرگرد کیهان میشود. نمیخواهم بگویم نمونه این فرد شبیه کارهای خارجی است، اما هرکول پوآرو هم آرام بود و سعی میکرد در کمال آرامش کارش را انجام بدهد.
آیا ما به ازایی هم برای اجرای نقش داشتید؟
در شروع کار که ما به ازایی نداشتم. البته دوستانی دارم که در نیروی انتظامی خدمت میکنند، اما رفتارهای آنها را هنگام کار ندیدهام، زیرا از دوران جوانی و نوجوانی با هم دوست بودیم و آنها برحسب قضا به سمت نیروی انتظامی رفتند. زمانی که کار شروع شد وقتی از ناجی هنر سر صحنه میآمدند به جزئیات رفتار آنها توجه میکردم یا در بخشهایی که در اداره آگاهی میگذشت، سعی میکردم به رفتار دوستان توجه کنم که چطور با متهمان برخورد میکنند و تلاش داشتم همسانسازی کنم. البته نمیدانم چقدر موفق بودم، چون قضاوت بهعهده مردم است که چقدر شخصیت سروان محسن را باورپذیر درآوردهام.
آیا قصد دارید در تلویزیون بمانید یا همچنان علاقهمند به کار در رادیو هستید؟
رادیو برای من جایی نیست که تمام شود. شاید یک مقطعی فاصله بگیرم و در کارهای تلویزیونی و سینمایی بازی کنم، اما رادیو را رها نمیکنم. تئاتر هم جای خودش را دارد. ما در رادیو یک خانواده صمیمی هستیم و من این رسانه را دوست دارم. افتخار میکنم که بگویم هنرپیشه اداره کل هنرهای نمایشی رادیو هستم.
منبع: بولتن نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
به گزارش قدس آنلاین، محسن عسکری زاده کارگردان فیلم، درباره درونمایه این مستند گفت: فیلم مستند «نغمه های فروزان» قصه روزهای پایانی زندگی زنده یاد بدیع الزمان فروزانفر است به زبان خودش که ما را با سفری به گذشته به دل خاطرات می برد.خاطراتی تلخ و شیرین که زندگی و سلوک وی را به ما نشان می دهد.
او در ادامه با اشاره شخصیت و سلوک بدیع الزمان فروزانفر، اظهار کرد: بدیع الزمان فروزانفر عاشق ادبیات و تاریخ و فرهنگ بود و شیفتگی اش به «مولوی» او را به سمتی کشاند که آثار وی را تصحیح و چاپ کرد. این استاد گرانقدر پس از تأسیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و تأسیس مقطع دکترای ادبیات فارسی در این دانشکده، مولوی پژوهی را بعنوان یک کلاس درس ارائه کرد.
عسکری زاده افزود: «استاد فروزانفر» در تدریس هم بی نظیر بود به طوری که دانشجویان و استادان زبان و ادبیات فارسی درباره او گفته اند: هیچ علمی در پیش و پس از اسلام نبود که او نداند. استاد شفیعی کدکنی که پنج سال کلاس او را تجربه کرده است از آن کلاسها چنین یاد میکند: «فروزانفر نه تنها محقق بی مانندی بود که در کار تدریس نیز بی همتا بود. بسیاری از استادان دانشمند را میشناسم که حلقه درسشان برخلاف نوشتهها و کتاب هاشان هیچ سودمند نیست، گرمی و گیرایی ندارد، اما حلقه درس او، حتی بیش از نوشته هایش، شور و گرمی و تازگی داشت؛ به ویژه هنگامی که مثنوی مولانا را در دوره دکترای ادبیات تدریس میکرد. من پنج سال درس مثنوی او را حاضر شدم و یک نکته مکرر نشنیدم؛ در صورتی که در همان دوره یکی دیگر از استادان درسی به ما میداد خدایش رحمت کند در چهار ترم درس دانشگاهی، چیزی که به ما آموخت تکرار یک مثل یا قصه فکاهی بود از زبان کودکی شیرازی.
فروزانفر دانشجویان را به کار وا میداشت و تا اطمینان نمیکرد که دانشجویی استعداد و تمکن امتحان دارد از او امتحان نمیکرد. دانشجویان خود نیز میدانستند که در مورد امتحان درس او باید شکیبا بود، فقط درس خواند و مطالعه کرد. هیچ جای اغراق نیست اگر بگویم دکترای ادبیات فارسی یعنی درس فروزانفر، او همه بی قیدیها و سهل انگاریها و نخوانده اظهارنظر کردنهای اغلب استادان عزیز دانشکده ادبیات را جبران میکرد. نمیدانم پس از او، دکترای ادبیات چه حالی خواهد داشت...»
کارگردان مستند «نغمه های فروزان» در پایان تأکید کرد: در این فیلم مستند، استادان و چهره هایی چون مهدی محقق، منصور طباطبایی بهبهانی، علی دهباشی، محسن مصباح، اکبر قلمسیاه ، هما گل گلاب ، شمسی نوراللهی و غلامحسین مراقبی زندگی و سلوک علمی و فرهنگی دکتر بدیع الزمان فروزانفر را روایت کرده اند.
بر اساس این گزارش، عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محسن عسکری زاده تهیه کننده: سعید وزیری، مشاور هنری: مصطفی رزاق کریمی، فیلمبردار: محسن عسکری زاده ، علی شیخ علیشاهی ، صدابردار: حسن سالاری ، مدیرتولید: حامد عسکری زاده، مشاور رسانه ای: صدرا صدوقی ، تدوین : محسن عسکری زاده ، گوینده گفتار متن: سیامک صفری ، اصلاح رنگ و نور: میلاد سلیمی ، برنامه ریز: حسام زرنوشه دستیارکارگردان: پوریا محسنی ، طراح پوستر : رزا فصیحی، عکاس: مهسا قاضی، مدیر اجرایی و ارتباطات : بهروز آریان ، امور مالی و اداری: عاطفه زارع آرندی.
مجموعه ۲۵ قسمتی «چونان سرو» دربردارنده فیلم های مستندی درباره مفاخر فرهنگی ایران است که به تهیه کنندگی محمد سعید وزیری و با حضور کارگردانی چون مسعود طاهری، عطیه زارع، حنیف شهپرراد، فاطمه رسول زاده، کتایون جهانگیری و محسن عسکری زاده از شبکه مستند پخش می شود.
مشاور هنری این مجموعه تلویزیونی، مصطفی رزاق کریمی است.
«نغمه های فروزان» پرتره بدیع الزمان فروزانفر استاد نامدار زبان و ادبیات فارسی، یکی از مستندهای مجموعه «چونان سرو» است که ساعت ۲۱:۰۰ امشب (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) از قاب شبکه مستند سیما پخش می شود.